|
|
|
|
|
Boek op tijd de werk- of introductie week voor 2015!
|
|
De eerste boekingen voor 2015 zijn alweer genoteerd. Boek uw werkweek of introductieweek op tijd: er zijn periodes dat de vraag groter is dan het aanbod.
Een werk- of introductieweek aan boord van een traditioneel zeilschip? Een zeiltocht over de Wadden en het IJsselmeer is de ideale manier om uw leerlingen een zowel plezierige als nuttige tijd te laten beleven. Ze bemannen samen het schip en leren daardoor samenwerken en samenleven. Op en rond het water is er ook veel te beleven: leerzame musea, wat zijn getijden, zie hoeveel sterren er aan de hemel staan?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Beter studeren door buitenlucht
|
|
Nee, ze komen echt niet allemaal als een Einstein terug van een werkweek. Maar de hele dag buiten zijn doet leerlingen goed. In allerlei opzichten. Kijk maar naar die ontspannen gebruinde koppies op vrijdagmiddag, na een weekje zeilen, zwemmen en zonnen. Het leven bestaat niet alleen uit leren uit boeken. Bovendien: studeren gaat beter na een flinke dosis frisse lucht. Lees over de zeven redenen waarom natuur en buiten zijn zo gezond zijn. Iets wat we allang weten. Wisten.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Vaker walvisstrandingen op de waddenstranden
|
|
Ecomare, het natuurmuseum en zeehondenopvang op Texel, heeft tegenwoordig een Walviszaal. Betaald door de tentoongestelde potvis zelf. In de darmen van het 15 meter lange dier, dat in 2012 strandde op een zandplaat t.z.v. Texel, werd namelijk een uitzonderlijke hoeveelheid amber gris gevonden, een peperdure grondstof voor parfums. Een paar dagen eerder liep op dezelfde zandbank een toen nog levende bultrug vast; vorige zomer nog spoelde een potvis aan op Terschelling.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Europese prijs voor Juttersmuseum Texel
|
|
Het hagelnieuwe Juttersmuseum in Oudeschild, op zich al een architectonisch kunststuk – juist door de bescheidenheid – heeft een Europese prijs gewonnen. De jury prees de levendige en professionele presentatie. Vooral de enorme maquette van wel 18 meter van de rede van Texel spreekt tot de verbeelding.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|